Задача 1.
а) Чи можна розставити числа в таблиці 6х9 так, щоб в кожному стовпці була сума по 10, а в кожному рядку - по 20?
б) У прямокутній таблиці 8 стовпців, сума в кожному стовпці - по 10, а в кожному рядку - по 20. Скільки в таблиці рядків?
Задача 2. У конференції брали участь 19 вчених. Після конференції кожен з них відправив 2 або 4 листи учасникам цієї конференції. Чи могло статися так, що кожен учасник отримав по 3 листи? (Листи на пошті не втрачають!)
Задача 3. Взяли кілька однакових правильних трикутників. Вершини кожного з них позначили цифрами 1, 2 і 3. Потім їх склали в стопку. Чи могло виявитися, що сума чисел, що знаходяться в кожному кутку, дорівнює 55?
Задача 4. Кілька шестикласників і семикласників потисли один одному руки. При цьому кожен шестикласник потиснув руку семи семикласникам, а кожен семикласник - шести шестикласникам. Кого серед них було більше - шестикласників або семикласників?
Задача 5. Чи можна в таблицю 5´5 записати числа 1, 2, 3, ..., 25 так, щоб в кожному рядку сума декількох записаних чисел дорівнювала сумі інших чисел цього рядка?
Для самостійного розв'язування
Задача 1. Чи можна в прямокутній таблиці 5×10 розставити числа так, щоб сума чисел кожного рядка дорівнювала 30, а сума чисел кожного стовпчика дорівнювала 10?
Задача 2. Чи можна в клітини квадрата 10×10 поставити кілька зірочок так, щоб в кожному квадраті 2×2 було рівно дві зірочки, а в кожному прямокутнику 3×1 - рівно одна зірочка? (У кожній клітинці може стояти не більше однієї зірочки.)
Задача 3. Є багато однакових квадратів. У вершинах кожного з них в довільному порядку написані числа 1, 2, 3 і 4. Квадрати склали в стопку і написали суму чисел, які потрапили в кожен з чотирьох кутів стопки. Чи може виявитися так, що
а) в кожному куті стопки сума дорівнює 2004?
б) в кожному куті стопки сума дорівнює 2005?